söndag 1 maj 2016

En ny bakom ladugården

Ett par hundra meter bakom mina föräldrars hus finns ett par stenar. När började titta närmre på dem tänkte jag att det här kanske skulle kunna vara en linje som någon stark skulle kunna klättra om några år. Åren gick, jag blev starkare, och började försöka. När den väl gick ner visade det sig att det inte var så svårt som jag befarat. En välplacerad häl gör nämligen att man slipper ett vansinnesskutt som skulle vara alternativet.

Det är väl inte så sannolikt att någon kommer repetera den, kanske om någon hälsar på i Småland någon gång. Om man vill ha info om hur man hittar stenen, kan man kontakta mig!

Håll till godo! Jag ger er "Klackarna i taket" ca 6c+


Klackarna i tacket 6c+ First Ascent from jonas nilsson on Vimeo.

2 kommentarer:

  1. Var i Småland ungefär ligger denna lilla pärla?
    Johan Ragnarsson, Eksjö (Norra Småland)

    SvaraRadera
  2. Hej! Sorry att jag inte svarat, lite dåligt uppdaterat med bloggen sista. Den ligger utanför Alvesta, någon km från området Hult som finns på 27 crags. Bara hör av dig om du är i trakten någon gång, så kan jag beskriva vart den finns, eller guida om jag är på plats!
    MVH Jonas

    SvaraRadera